Vanliga frågor

Frågor och svar

Finner du inte svaret på din fråga här, kontakta oss per telefon eller mail! 

Tel: 010-470 63 00
Mail: info@halsolanken.se

Kostar det extra att betala mot faktura?
Ja, vid fakturabetalning tillkommer fakturaavgift á 40 kr.

Jag behöver ett kvitto på min betalning, hur får jag det?
Kvitton finns att ladda ner som pdf och skriva ut under Betalningar på Mina sidor. Kvitto skapas efter varje träningskort/produktköp.

Har jag ångerrätt efter att ha genomfört mitt köp på nätet?
Enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har du 14 dagars ångerrätt. Efter 14 dagar är köpet bindande och återbetalas ej. Du har inte ångerrätt om tjänsten påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke, dvs om du har börjat träna med ditt kort. Ångerrätten gäller inte för avtal som ingås utanför affärslokaler om det totala priset är mindre än 400 kronor. Den gäller inte heller köp i affärslokaler.

Jag har tappat bort min inpasseringstagg, hur går jag till väga?
Kontakta oss för att erhålla en ersättningstagg till en fast kostnad. Vid varje inpassering ska taggen registreras, så viktigt att du kontaktar oss snarast för att erhålla en ny tagg.

Erbjuder Hälsolänken prova-på-träning?
Nej, men engångsträning kan köpas och vid köp av träningsperiod (1, 3, 6 eller 12 månader) inom en vecka efter denna engångsträning, rabatteras träningskostnaden med erlagt belopp (OBS! Gäller nya kunder).

Kan jag ta med mig en vän, som saknar egen inpasseringstagg men swishar in betalning för träningen?
Nej, inte utan att ha kontaktat Hälsolänken.
Utlåning av personlig tagg är inte tillåtet. Missbruk av inpasseringstagg och insläpp av personer i träningslokalen innebär en avgift och avstängning tills dess att kostnaden är betald.