Om tjänsten –
Som vår VD har du siktet inställt på att utveckla vår affär och arbeta för att hela bolaget strävar åt samma håll. I rollen som VD bär du det övergripande ansvaret för verksamheten och att det bedrivs en god företagshälsa till våra kunder som finns inom både privat och offentlig sektor. Du leder och utvecklar det strategiska och operativa arbetet i bolaget med fokus på framdrift. En central del av ditt nya arbete kommer vara att arbeta med marknadsföring samt samarbeten och bearbetning av såväl befintliga som nya kunder. Som vår nya VD kommer du att vara ytterst ansvarig för att bolaget når sina tillväxt- samt lönsamhetsmål samtidigt som du skapar förutsättningar för medarbetarna att nå de uppsatta målen.

Med ditt engagerande ledarskap skapar du en arbetsplats där medarbetarna känner sig involverande och tar ett stort ansvar för hela företagets verksamhet.

Vi är idag 25 medarbetare med olika kompetenser. Då vi uppfyller Försäkringskassans krav innebär det att vi har tillgång till samlad kompetens inom medicin och rehabilitering samt inom områdena arbetsorganisation, beteendevetenskap, ergonomi, hälsovetenskap och teknik.

Hälsolänken har kontor i Torsby, Sunne, Eda och Årjäng.

Om dig –
För att lyckas i denna roll har du ett ledarskap som skapar en dynamisk grupp som jobbar mot samma mål och visioner. Som ledare har du lätt för att få med dig och arbeta tillsammans med andra. Du är även strukturerad och har ett genuint intresse för verksamheten som du tydligt förmedlar både internt och externt. Du drivs av att skapa en väl fungerande verksamhet och ett arbetsklimat där du tillsammans med medarbetarna skapar en god och trygg företagshälsa.

Du har en bakgrund och erfarenhet av att jobba med personalledning, gärna inom tjänsteförsäljning. Vidare har du goda kunskaper inom ekonomi, marknad och systemvana.

Tjänsten kräver att du har körkort B samt svenska i tal och skrift.

Om oss –
Hälsolänken AB bedriver idag verksamhet i en stor del av Värmland och har ca 360 anslutna kunder, som består av företag, myndigheter och organisationer, med ca 13 500 kundanställda. Vi vill vara en konkret resurs i våra anslutna kunders kontinuerliga utvecklingsprocesser. Viktiga verksamhetsområden innefattar bland annat yrkesmedicinska funktionsbedömningar, skattning av arbetsförmåga i relation till medicinsk situation och prognos, att ge förslag till och i vissa fall erbjuda adekvat rehabilitering. Vi bistår anslutna företag och organisationer i hanteringen av de konsekvenser som kan uppstå av medicinsk problematik härledd till arbetsmiljö eller privatliv.

Hälsolänken bedriver ett kontinuerligt kvalitetssäkringsarbete för att säkerställa att det arbete vi utför håller hög kvalitet. Vår certifiering enligt ISO 9001:2015 och ISO 45001:2018 innebär att vårt arbetsmiljöledningssystem uppfyller internationell standard. Systemen är ett stöd inom verksamheten, bland annat för att säkerställa att tjänster och arbetssätt stämmer överens med företagets mål, att beslut genomförs och att en ständig verksamhetsutveckling sker. Hälsolänken innehar även ett auktoriserat medlemskap hos Sveriges Företagshälsor och bedriver kvalitetssäkrad företagshälsa enligt branschorganisationens ”Krav på Ledningssystem för kvalitet inom svensk företagshälsovård” Detta innebär att vi kan erbjuda kvalitativa och värdeskapande tjänster i enlighet med föreningens stadgar.

Om processen –
I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomförs en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på 0705 94 72 77 eller Josefine Appel på 076 017 40 25.

Du kan läsa mer och ansöka här

Sista ansökningsdag är den 22 januari.